Valódi összefogás

2019. március 10. 13:16 - borgulya

avagy munkálatok Nógrád várában

Valódi összefogás
avagy munkálatok Nógrád várában

Amikor felpattant a reggel, tudtam, ez egy jó nap lesz. Röpke 6 km-es reggeli sétám alatt Nógrád várának törénetét olvastam mobilon, miközben szépen lassan, mégis határozottan, a nap elkezdett felkelni a hátam mögött. 
n1.jpg

Nem sokkal 8 óra előtt megérkeztem vonattal a tett színhelyére: Nógrád településére, Nógrád várának tövébe, amely a megye névadója. Friss tavaszi reggel volt, tettrekésznek éreztem magam, de fogalmam sem volt róla, hogy kik és mi vár rám. Egyszerűen csak olvastam korábban egy felhívást és úgy döntöttem, ezt nem hagyhatom ki! 
A vár parkolójába volt meghirdetve a gyülekező. Megéltem már néhány karácsonyt, őszintén szólva nem számítottam rá, hogy egy busznyi sereg tombol majd a helyszínen. Nem is így történt (sajnos). Ettől persze a kedvem nem szállt el. Sőt, igen megörültem, amikor megjelent két igen fiatal fiú, és egy kisebb csapat azért összeverődött, mire eljött az indulás időpontja. Nem volt hátra más, mint irány a vár!
n2.jpg
Nógrád várának bemutatásába most nem folynék bele. Sok helyen, sok információt lehet igen röpke idő alatt megtudni történetéről. Felértünk a várba és vártuk, hogy megkapjuk az instrukciókat arról, mi is a feladat. A gyülekező ugyanis azért történt a reggeli órában, hogy a lelkes jelentkezők, a rendelkezésre álló forrásokhoz mérten, valamelyeset tegyenek a vár épségéért, szépségéért. A feladat nem is késett!
Jött az infó, hogy a kis traktorocska, amely a szerszámokat hozta volna föl a várba, kissé hosszabbra nyújtott a reggeli kávéját és kényelmesre vette a figurát. Végül szerencsére beindult, de annyira nem, hogy a jól megrakott utánfutóval felszaladjon a hegyre. Így visszamentünk az ifjú legényekkel, hogy feltoljuk a traki elkényelmesedett farát. Kellemes reggeli bemelegítés volt. 

A fő feladat azonban a várban szanaszét található apró kövek összegyűjtése volt és a kopár részek füvesítése. Mi pedig nekiláttunk!
n5.jpg
Mintaként kellene tekinteni az ország lakóinak e 21 fős, alkalomszülte csapatra. A munka kemény volt, az összefogás megkérdőjelezhetetlen. Nem kellett senkinek sem mutogatni, milyen szerszámot keressen magának. Mindenki a lehetősége szerint fogta meg a feladatok keményebbik végét. Kicsitől az idősebbekig. Utoljára akkor éltem át ilyet, amikor gyermekkori barátommal Nagymaroson gátat építettünk az árvíz ellen. 
Jómagam is lapátot és talicskát ragadtam, és igyekeztem maximálisan kivenni a részem a munkából. 
4_1.jpg
Forrás: Nógrádiak – Nógrádért www.facebook.com/nogradfalu/

Pakoltam, toltam, borítottam, pakoltam, toltam, borítottam. Sokszor. Ahogyan a többiek is. Néha megálltam egy pillanatra és megtöltöttem a lelkem a vár csodálatos panorámájával.
20190309_130653.jpg
Teltek az órák, folyt a munka rendületlenül. Néha meg-megálltunk beszélgetni egy kicsit. A várról, a lehetőségekről, a közelgő várjátékokról. A kövek összegyűjtését követően a feladat második része következett, a fűmagok elszórása. 
6_1.jpgForrás: Nógrádiak – Nógrádért www.facebook.com/nogradfalu/

Azt tudjuk mit vetettünk, azt már kevésbé, vajon aratunk-e? A végeredmény azonban mindenképp aratott: egy tiszta, rendbetett várbelső.
20190309_130703.jpg
A magvak öntözése érdekében megérkezett Nógrád ÖnkéntesTűzoltóságának csapata.
n8.jpg
Amint megláttam a duplakabinos IFA-t, előtört belőlem egy bakancslistás vágyam, 35 év után újra ülhessek egy ilyen elnyűhetetlen NDK szörnyetegben. Szerencsére lehetőséget kaptam. Bónuszélmény volt! 
n9.jpg
A munka sikeresen zárult tehát. Összepakoltunk és elindultunk lefelé a várból. A feljáró mellett található apró étteremben megvendégeltek minket egy kitűnően elkészített Palóc levessel (köszönjük Béla bácsi!) és némi nedűvel. Bevallom az étek nagyon jól esett, és bár nem tudtunk korábban róla, e nélkül is óriási élmény volt megismerni tettrekész embereket, részt venni valami olyasmiben, amely igazán fontos.
Az étteremben történt beszélgetés kapcsán kicsit egymást is megismertük, aminek szintén nagyon örültem. Éljen Nógrád és a nógrádiak! 

Jut eszembe, nap végére a korábbi szélben elfáradt zászlónk is a helyére került. Ahogyan látta munkánk végeztét, mintha kacsintott volna, amikor elindultunk lefelé...
n7_1.jpg
Képek: Borgulya
Releváns linkek:
https://www.facebook.com/nogradfalu/
https://www.facebook.com/nogradivar/

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://borgulya.blog.hu/api/trackback/id/tr7714680272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása