Vajon tehetségeket kutatunk?

2018. január 01. 20:17 - borgulya

Évről évre tolják az arcunkba a televíziós csatornák a tehetségkutató műsoroknak nevezett produkciókat, amelyek jellemzően a zenei világra fókuszálnak (vannak kivételek: pl. a Csillag születik, ahol egyéb tehetséggel is lehetett érvényesülni). Volt azonban sokévados Megasztár, X-faktor, valamint a The Voice, Rising star, Star Academy és még korábban a Kifutó, Popsztárok… hogy csak a ’viszonylag’ felnőtteknek kiírt lehetőségeket vegyem sorba.  Amennyiben valaki veszi a fáradtságot és a műsorok mögé néz, hamar rádöbben, hogy ezek csak félig tehetségkutatók. Sokkal inkább showműsorok, így kezeljük is őket akként. Nem számít, hogy Nyunyika vagy Pityuka nyer. Egy valami számít: a nézettség növelése és ez sokszor lerí a műsorokról.

Jelen bejegyzésemet azonban mégis egy fontos és vitathatatlan tény ihlette. Akármennyire a pénzt kergetik a csatornák, néha olyan dalok hangzanak el a televízióban, amelyeket nyugodtan tekinthetünk televíziózástörténeti pillanatoknak. Nem kertelek, máris tolom, mire gondolok (a fotók minőségéért elnézését kérek, videó megosztókról varázsoltam ide, tehát jelzem: források: youtube.com és rtl.hu).

Nikát már régről ’ismertem’. Emlékszem a tini slágereire. Szerintem minden apa rémálma a mondat: Papa ne félts. Az egykori Bubble Gum együttes által szervezett rendszeres klubban még láthattam is őt személyesen néhányszor. Aztán kicsit eltűnt. Majd jóval később feltűnt… és tolt egy olyan dalt, hogy valószínűleg szegény Tóth Gabi is az ajkába harapott. Jöjjön hát az első tehetségkutatós dal, ami odab… Emlékszem az adásra. Ültem a képernyő előtt, üvöltött a tv (úgy jó nézni ezeket a műsorokat)… és én lefagytam, mint egy agyonhasznált Windows.

Veres Mónika, Nika – Jöjj még

https://www.youtube.com/watch?v=U0kfu20jnJc

 nika.PNG

Bencsik Tamara neve nekem bevallom… az égvilágon semmit nem mondott, míg a Megasztárban meg nem jelent. Jól énekelt, de nem igazán hagyott nyomot bennem. Egészen addig, míg vért nem ivott az egyik adás kellős közepén… akkor kiment és olyat tolt, hogy még mindig billeg a tv-m.

Bencsik Tamara – Holding out of my hero

https://www.youtube.com/watch?v=k86XCINftbg

 bencsik.PNG

Van egy dal, amit nem láttam a tv-ben, csak utólag. Mégis úgy érzem, e listába kívánkozik. Caramel húzott egy merészet és saját dalát adta elő a Megasztár egyik adásában. Nem nagyon kell hozzáfűzni semmit, azóta tudjuk, hogy igazán ’Carameles’ előadás lett belőle. Íme:

Caramel – Szállok a dallal

https://www.youtube.com/watch?v=__MStcEbWUQ

 caramel.PNG

Át tudom érezni, hogy valószínűleg tényleg nem egyszerű olyan dalt elénekelni egy színpadon, amely valamelyik zsűritag által íródott. Kállay-Saunders Andrást azonban ez sem tartotta vissza. Szerintem levegőt sem vettem, amíg szólt a dal… pedig jobb szeretem a női énekhangot.

Kállay-Saunders András – Altass el

https://www.youtube.com/watch?v=ED9cGAQiuio

 kallay.PNG

Valami teljesen hasonló érzés járta át testem, amikor Danics Dóra lépett színpadra az X-faktor egyik adásában. Ahogy mindig, szerényen, alázatosan jelent meg és kezdett bele az éneklésbe… és előadta Márti dalát (Anna And The Barbies) oly módon, hogy kamillateáért futottam.

Danics Dóra – Márti dala

http://rtl.hu/rtlklub/xfaktor/video/adasok/11show/376303

 danics.PNG

Akár tetszik, akár nem… kijelenthető, hogy Király Viktor egy jelenség. Elég, ha ránézel és mit látsz: egy kész popsztárt… pedig még meg sem szólalt. Márpedig.. sokszor megszólalt és olyan színvonalat hozott, hogy ember legyen a talpán, aki bele akar kötni. Nekem egy Michael Jackson dala maradt meg igen erősen.

Király Viktor – Billie Jean

https://www.youtube.com/watch?v=dZMGhI3P1rY

 kiraly.PNG

Sokszor elgondolkodtam… én vajon mi a fenét csináltam 13 évesen. Mindenféle eszembe jutott. Legóztam, játékvárakat ostromoltam, püföltem a Commodore plus 4-esemet. Egy azonban biztos. Fényévekre voltam attól, amit ez az – akkor még – kislány odapakolt az arcunkba egy estén. Voltak csúszkálások… de a fenébe is! Ez a világ egyik legnehezebb dala! Amit pedig a második perctől kiadott magából, az már szinte nem emberi!

Tóth Lüszi – I will always love you

https://www.youtube.com/watch?v=chLNteQeTiM

 tothluszi.PNG

Utólag tudtam meg, hogy Karai Anna underground körökben már eleve népszerű volt. Nos, valószínűleg rossz pincekocsmákba jártam. Történt egyszer azonban, hogy a The Voice-ban, amit részemről a leges-leges-leges magyarországi ’tehetségkutató’-nak tartok, egyszer csak betoppant… és adott a környezetnek.

Karai Anna – crushcrushcrush

https://www.youtube.com/watch?v=SfvtO9R3Xik

 karai.PNG

…és ki tudná feledni Rúzsa Magdi mezítlábas produkcióját? Tulajdonképpen a zsűri arcába lépett, amikor duma közben elkezdett énekelni. És hogy!!!!

Rúzsa Magdolna – Highway to hell

https://www.youtube.com/watch?v=1RZ9cYkifuw&t=35s

 ruzsa.PNG

Szintén a The Voice-ban tűnt fel egy lány, akinek hangja nem csak megragadott, hanem az egész lénye megihletett. Minden, amit ő képvisel, sok esetben csak vágyálom. Ő maga felfedte saját maga hiányosságait a műsor során, de hiszem, hogy jóval több van benne, mint amit eddig mutatott magából. Addig is méltán itt a helye az egykori The Voice-ban elkövetett produkciójának.

Ladányi Patrícia – California King Bed

https://www.youtube.com/watch?v=viYHygwuyBA

 26551290_1588660014551346_652429895_n.png

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://borgulya.blog.hu/api/trackback/id/tr6913539041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása